ثبت برند اینترنتی ، شرایط مراحل و مزایای ثبت برند اینترنتی

 

ثبت برند اینترنتی
ثبت برند اینترنتی

 

ثبت برند اینترنتی و بدون مراجعه حضوری

 

ثبت برند اینترنتی و بدون این که نیاز باشد حضوری به اداره ثبت و مالکیت مراجعه شود، از مزایای امکاناتی است که این روزها در دسترس همگان قرار دارد. در سال های گذشته افرادی که تصمیم به ثبت برند و شرکت داشتند، باید حتماً به اداره مراجعه می کردند و در صف های طولانی منتظر می ماندند تا بتوانند کاری از پیش ببرند. اما با باز شدن راه اینترنت و سامانه های اینترنتی به این حوزه، کار بیش از گذشته ها برای فعالان کسب و کار ساده شده است.

 

مزایای ثبت برند اینترنتی

 

ثبت اینترنتی برند دارای مزایایی است که عبارت اند از:  

  • فرم اظهارنامه ثبت که پیش از این به شکل کاغذی بود و در صورت اشتباه پر کردن آن دچار دردسر می شدید، به شکل اینترنتی در سامانه مالکیت معنوی برند قابل پر کردن است و زمان کافی برای این کار را در اختیار دارید و می توانید با حوصله چندین بار اطلاعات وارد شده را کنترل کنید تا اشتباهی صورت نگیرد. از دیگر مزایای ثبت برند اینترنتی نیز مسئله مهم صرفه جویی در زمان است.
  • از مهم ترین مراحل ثبت برند، واریز هزینه ها به حساب های مختلف است که پیش از این باید به بانک مراجعه می شد و بعد از صرف زمان زیادی در نوبت بانک می توانستید وجه را به حساب واریز کنید. اما در سامانه های اینترنتی واریز وجه به حساب های دیگر به سرعت انجام پذیر است و به هیچ عنوان دردسرهای گذشته را ندارد.
  • برند اینترنتی این مزیت را دارا است که برند خود را به طور بین المللی نیز به ثبت برسانید. در ضمن، با سیستم مادرید تنها با پر کردن یک فرم اظهارنامه می توانید در ۸۶ کشور برند خود را ثبت کنید. ثبت برند آن هم به طور بین المللی می تواند به پیشرفت شما سرعت ببخشد و در جهانی شدن برند و کسب و کارتان به یاری شما بیاید.
  • با اینترنتی شدن کارهای اداری بسیاری از مراحل دست و پا گیر از میان برداشته شدند. تهیه کپی از مدارک یکی از این کارها بود که امروزه با تهیه عکس از مدارک و بارگذاری آن در سامانه، کار با سرعتی بیش از گذشته پیش خواهد رفت.
  • علاوه بر این که ثبت برند اینترنتی شده است، دیگر مراحل مربوط به آن مانند ثبت شرکت و استعلام برند نیز از طریق سامانه ها امکان پذیر شده است.

    پاسخ استعلام برند به شکل رایگان و بدون هزینه و در کمترین زمان ممکن به شماره همراه ثبت شده در فرم پیامک خواهد شد.

  • یکی دیگر از مزایای استفاده از اینترنت در کارهای اداری کسب اطلاعات مهم و جمع آوری داده های مفید در ارتباط با کاری است که قصد انجام را دارید. پیش از این برای هر تحقیقی باید زمان زیادی را صرف می کردید، اما حالا با جست و جو در گوگل هر آنچه درباره برند و ثبت آن نیاز دارید، در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در ضمن، سامانه های تخصصی هم هستند که با کمال میل به سؤالات شما در این مورد پاسخ خواهند داد.
  • در ثبت برند اینترنتی مدارک لازم در سامانه های مختلفی عنوان شده اند که می توانید به راحتی و بدون این که دچار اشتباه شوید، مدارک را تهیه و بارگذاری کنید.
  • برای چاپ آگهی در روزنامه های رسمی نیز می توانید بدون مراجعه حضوری از طریق سامانه های مربوط و یا تماس تلفنی مراحل کار را انجام دهید.
  • برای ثبت برند و پیگیری مراحل آن به شما یک کد داده می شود که می توانید از طریق آن متوجه شوید که برند شما در کدام مرحله از ثبت است. اگر پیش از این برای پیگیری باید مراجعه می کردید و یا با تلفن تماس می گرفتید، سامانه های اینترنتی این مرحله از کار را نیز تسهیل کرده اند.

 

مدارک لازم و مزایای ثبت برند اینترنتی
مدارک لازم و مزایای ثبت برند اینترنتی

 

ثبت برند اینترنتی و مراحل حضوری

 

خوشبختانه تمام مراحل ثبت برند اینترنتی است و تنها یک مرحله است که نیاز دارد به طور حضوری به اداره ثبت مراجعه کنید؛ مرحله تشکیل پرونده فیزیکی که لازمه انجام مراحل بعدی است.

سه کارشناس و رئیس اداره علائم تجاری باید اظهارنامه ثبت برند کسب و کار شما را به تأیید برسانند. تأیید آنها به این معنا است که برند شما هیچ مشکلی برای ثبت ندارد. این مرحله بعد از پیامکی است که اظهارنامه ارسالی شما را در سامانه تأیید می کند. البته در این مرحله تشکیل پرونده به شکل فیزیکی، باید از تمام مدارکی که پیش از این در سامانه بارگذاری کرده بودید، کپی برابر اصل تهیه و به اداره تقدیم کنید.

برای ثبت اینترنتی برند ممکن است به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشید که می توانید از افراد متخصص کمک بگیرید. مراجعه به نشانی https:// sabtorotbe.ir/ می تواند به مراحل ثبت برند کسب و کار شما سرعت و سهولت ببخشد. مشاوره با افراد با تجربه می تواند شما را در صرفه جویی در زمان و همچنین هزینه یاری رساند.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان