ثبت برند آنلاین ، مدارک مورد نیاز ثبت برند آنلاین

 

ثبت برند آنلاین
ثبت برند آنلاین

 

ثبت برند آنلاین و مراحل آن

 

ثبت برند آنلاین و با استفاده از سامانه های اینترنتی موجب شده است که بر سرعت روند آن افزوده شود. هر کسی که بخواهد یک کسب و کار راه اندازی کند، نیاز است که برای پیشرفت کارش برند خود را به ثبت برساند. اینترنتی شدن ثبت برند موجب شده است که افراد بیشتری ترغیب شوند برای این کار اقدام کنند.

 

مراحل ثبت برند آنلاین

 

ثبت آنلاین برند که به آن ثبت لوگو نیز گفته می شود، در چند مرحله زیر انجام می شود:

  • انتخاب یک لوگو یا نشان تجاری که با کسب و کار شما متناسب باشد.
  • ثبت برند تجاری که خود شامل چند مرحله است.

نخستین مرحله ثبت برند انتخاب نام برای آن است. این مرحله از آن جهت حائز اهمیت است که باید تمام سعی خود را برای داشتن یک برند که قرار است سال ها همراه یک کسب و کار باشد انجام دهید. در انتخاب نام نیاز است که از نام هایی استفاده شود که محدودیتی در ثبت آن ایجاد نکند. یعنی مغایر با قوانین نباشد و قبلاً کس دیگری آن را به ثبت نرسانده باشد.

در مرحله بعد ثبت برند آنلاین نیاز است که برای اطمینان از تکراری نبودن لوگو و طرح انتخابی برای کسب و کار، استعلام گرفته شود. استعلام برند نیز به طور آنلاین و در کمترین زمان امکان پذیر است. لوگو مانند نام نباید با قوانین کشور مغایرت داشته باشد. هدف از استعلام برند کسب اطمینان از تکراری نبودن آن است.

در مرحله بعد باید مدارک لازم تهیه شود که در ادامه آورده شده اند. بعد از تهیه مدارک نیاز است که در سامانه مالکیت معنوی ثبت نام و حساب کاربری خود را تأیید کنید تا بتوانید مدارک را در آنجا بارگذاری کنید.

برای تأیید حساب کاری خود در این سامانه باید از دفتر اسناد رسمی گواهی امضا دریافت کرده باشید. بعد از آن می توانید با دقت و حوصله مدارک را در سامانه بارگذاری کنید. کارشناسان حدود ده تا سه روز بعد نتیجه را اعلام خواهند کرد.

 

مدارک مورد نیاز ثبت برند آنلاین

 

مدارکی که برای ثبت آنلاین برند مورد نیاز است عبارت اند از:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی اشخاص حقیقی
  • کپی شناسنامه و کارت ملی اشخاص حقوقی (صاحبان امضا)
  • در صورت داشتن وکیل، تمام مدارک او
  • مدارک آگهی در روزنامه رسمی
  • ارائه کارت بازرگانی در صورت داشتن برند لاتین
  • کپی مجوز فعالیت کسب و کار شامل جواز تأسیس بهره برداری و پروانه ساخت یا هر مجوزی برای اشخاص حقوقی
  • پر کردن اظهارنامه ثبت برند آنلاین از سامانه ثبت مالکیت معنوی
  • ارسال چند نمونه از طرح لوگو برای بررسی
  • ارائه مدارکی برای اثبات حوزه فعالیت کسب و کار
  • در صورت نیاز به استفاده از حق تقدم، ارائه مدارک لازم همزمان با ارسال اظهارنامه

 

مراحل و مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند آنلاین
مراحل و مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند آنلاین

 

مهم ترین مراحل ثبت برند آنلاین

تمام مراحل ثبت برند آنلاین مهم هستند، اما مرحله استعلام برند و ثبت اظهارنامه بیش از بقیه حائز اهمیت هستند. به دلیل این که انجام دادن این مراحل نیاز به تجربه دارد. ثبت صحیح اظهارنامه ممکن است در ابتدا ساده به نظر برسد، اما وجود کوچک ترین اشکال و ایراد در آن منجر به رد آن خواهد شد و رد شدن اظهارنامه یعنی دوباره باید برای ثبت آن و اصلاحش زمان گذاشته شود و زمان انتظار برای تأیید را نیز باید به آن اضافه کرد. مرحله استعلام برند نیز باید با دقت انجام شود، زیرا این مرحله بسیار مهم است و در صورت اشتباه ممکن است بعد از ثبت با مشکلات بیشتری مواجه شوید.

 

چاپ دو آگهی در روزنامه برای ثبت برند آنلاین

ثبت برند آنلاین مراحل دیگری نیز دارد که چاپ آگهی در روزنامه یکی از آنها است. متقاضی باید در دو مرحله اقدام به چاپ آگهی بکند. مرحله اول درخواست ثبت برند در روزنامه رسمی و در مرحله دوم چاپ آگهی ثبت برند است. آگهی اول بعد از طی کردن اولین مراحل ثبت صورت می گیرد، زمانی که کارشناسان موردی را مبنی بر ممانعت ثبت برند کسب و کار اعلام نکرده باشند. بعد از ارسال آگهی به روزنامه رسمی و پرداخت هزینه، درخواست تأیید می شود و هفت روزی کاری تا چاپ آگهی زمان نیاز است. دو آگهی با هم متفاوت هستند و چاپ آگهی درخواست ثبت برند با چاپ آگهی ثبت برند فرق دارد. چاپ آگهی درخواست ثبت برند به این معنا است که شما با انتشار آگهی بر طبق حقوق مدنی این حق را به دیگران می دهید که اگر نسبت به درخواست ثبت شما اعتراضی دارند، در طی سی روز آینده شکایت خود را با مستندات ارائه دهند.

در این مرحله از ثبت برند و بعد از طی مدت زمان ذکر شده، اگر کسی نسبت به درخواست شما اعتراضی نکرد، می توانید وارد مرحله بعدی شوید. مرحله بعدی نیز مراجعه حضوری به اداره ثبت برند است مدارکی که قبلاً در سامانه بارگذاری کرده اید، برای تشکیل پرونده به آنها تحویل دهید. برای اطلاع دقیق از مراحل ثبت برند می توانید به این نشانی https://sabtorotbe.ir/ مراجعه کنید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان