تعرفه ثبت شرکت ، شرایط تعرفه ثبت شرکت

 

تعرفه ثبت شرکت
تعرفه ثبت شرکت

 

با تعرفه ثبت شرکت بیشتر آشنا شویم!

 

تعرفه ثبت شرکت به چه مواردی بستگی دارد؟  تعرفه برای شرکت های مختلف با یکدیگر چه مقدار چه تفاوت دارد؟ تعرفه شرکت بر اساس چه شرایطی تعیین می شود؟  امروزه تعداد زیادی شرکت در زمینه های مختلف پزشکی، مهندسی، اموزشی، صنعت و پیمانکاری تأسیس شده اند و در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند. شرکت ها نقش مهمی در پیشرفت کشور دارند، هر چقدر که کیفیت عملکرد و کارایی یک شرکت بهتر باشد، اعتبار آن شرکت نیز بیشتر است. شرکت ها در داخل و خارج از کشور فعالیت می کنند.

امروزه تعداد زیادی شرکت در زمینه واردات محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی در داخل کشور و خارج  فعالیت می کنند و بستر مناسبی را برای برقراری ارتباط با سایر کشور های جهان فراهم کرده اند و نقش مهمی در تأمین اقلام مورد نیاز کشور دارد. تعرفه ثبت شرکت در سال های مختلف با یکدیگر متفاوت است. امروزه با توجه به نوسان ارز و بی ثباتی دلار، بر میزان تعرفه های ثبت شرکت  اضافه شده است. امروز در این مقاله قصد داریم در مورد خصوصیات ثبت شرکت با شما عزیزان صحبت کنیم. امیدواریم برای افزایش آگاهی و اطلاعات خود نسبت به این موضوع تا پایان مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله سعی کردیم که به بهترین نکات بپردازیم تا بتوانیم اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم.

 

شرایط تعرفه ثبت شرکت

 

  • افرادی که برای ثبت شرکت اقدام می کنند، باید متن اقرار نامه و انگیزه نامه خود را به طور واضح و دقیق تنظیم کنند و آن را به مراجع مربوطه تحویل دهند. اقرار نامه به نامه ای گفته می شود که در آن هدف از تأسیس شرکت، نوع فعالیت، نام شرکت و مشخصات اعضاء به طور دقیق نوشته می شود و برای بررسی و ارزیابی به مراجع و مراکز مربوطه تحویل داده می شود. در این نامه مقدار سهام و سمت شغلی هر کدام از اعضاء باید به طور دقیق نوشته شود و به مراکز مربوطه تحویل داده شود. یکی از مهمترین موارد تأثیر گذار در تعیین مقدار تعرفه ثبت شرکت، نوع فعالیت شرکت است. هر چقدر که دامنه فعالیت شرکت ها گسترده تر باشد، تعرفه ثبت آن نیز بیشتر است. مثلاً تعرفه ثبت  شرکت پیمانکاری نسبت به شرکت آموزشی بیشتر است.
  • افراد برای ثبت شرکت باید همه مدارک خود را مثل شناسنامه، کارت ملی و مدارک تحصیلی خود را به همراه کپی برابر اصل آن ها به مراجع مربوطه تحویل دهند. مراجع قانونی در تاریخ و زمان مشخصی به بررسی صحت مدارک افراد می پردازد، در صورتی که در صحت مدارک  تحویل داده شده مشکلی وجود نداشته باشد، مجوز قانونی برای ثبت شرکت صادر می گردد. در صورتی که در صحت مدارک ارائه شده مشکلی وجود داشته باشد، افراد برای رفع مشکل ایجاد شده باید اقدام کنند.
  • افراد برای تأسیس و ثبت شرکت می توانند از طریق موسسه های مختلف ثبت شرکت  اقدام کنند. هر چقدر که موسسه ثبت شرکت، سابقه و اعتبار بیشتری داشته باشد، عملکرد و‌ کارایی آن بهتر است و در نتیجه هزینه بیشتری را برای ثبت شرکت  دریافت می کند. موسسه ها همه مراحل قانونی ثبت شرکت را به طور کامل انجام می دهد و سعی می کند که کار خود را به بهترین نحو انجام دهد. بعد از اینکه فرد برای تأسیس شرکت اقدام می کند، باید هزینه های مختلفی را بابت حق وکالت و چاپ شرکت در روزنامه پرداخت کند.
  • افرادی که برای ثبت شرکت اقدام می کنند باید مدرک تحصیلی یا کارآموزی مرتبط با زمینه کاری خود داشته باشند و از اطلاعات مناسبی در این زمینه برخوردار باشند. در صورتی که شخصی مدرک تحصیلی مرتبط با شرکت مورد نظر خود را نداشته باشد باید طبق قانون یک دوره آموزشی مناسب را بگذراند تا بتواند اطلاعات مناسبی در این زمینه دریافت کند. اگر شخصی بتواند دوره آموزشی خود را به خوبی بگذراند و در این زمینه موفق عمل کند برای او مدرک معتبری صادر می گردد. اما در صورتی که شخصی نتواند دوره های آموزشی خود را به خوبی بگذراند، باید دوره های آموزشی بیشتری را در این زمینه بگذراند.

 

شرایط تعرفه ثبت شرکت
شرایط تعرفه ثبت شرکت

 

  • یکی از مهمترین عوامل تأثیر گذار بر تعرفه ثبت شرکت، هزینه چاپ نام و مشخصات شرکت در روزنامه می باشد. امروزه تعداد زیادی شرکت در زمینه های مختلف ثبت می شوند و برای اینکه نام شرکت رسمیت پیدا کند و نوع فعالیت و زمینه کاری آن مشخص شود باید چند روز در روزنامه های کشور چاپ شود.بعد از اینکه نام شرکت در روزنامه چاپ شد و مشکلی در این زمینه وجود نداشت، شرکت تأسیس شده رسمیت پیدا می کند و می تواند فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کند.

 

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفید و کاملی در مورد خصوصیات و عوامل تأثیر گذار بر تعرفه ثبت شرکت در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در این مقاله سعی کردیم که نکات مفیدی در مورد این موضوع بیان کنیم. امیدواریم مطالب ذکر شده در این متن مورد توجه و استفاده شما قرار بگیرد و از این اطلاعات بتوانید به خوبی استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، می توانید به سایت sabtorotbe.ir مراجعه نمایید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان