اخذ رتبه ۳ مشاور مسکونی تجاری اداری صنعتی نظامی

اخذ رتبه 3 مشاور مسکونی تجاری اداری صنعتی نظامی
اخذ رتبه ۳ مشاور مسکونی تجاری اداری صنعتی نظامی

 

اخذ رتبه ۳ مشاور مسکونی تجاری اداری صنعتی نظامی

 

اخذ رتبه ۳ مشاور مسکونی تجاری اداری صنعتی نظامی به منزله مدرکی برای اثبات صلاحیت یک شرکت است. در هر حوزه کاری، کسب اعتبار از مرجعی رسمی و قابل اعتماد، برگ برنده برای هر شرکتی محسوب می‌شود. حال اگر این اعتبار از طریق ارزیابی کارشناسی و بر اساس توانایی‌های شرکت باشد ارزش بیشتری نیز دارد. نظام ‌رتبه‌بندی شرکت‌ ها بر همین اساس استوار شده است.

شرکت در مناقصات و معاملات مهم دولتی و خصوصی امتیاز ویژه‌ای است که به هر شرکت تازه‌کاری نباید سپرده شود. به همین خاطر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به عنوان متولی این امر با همکاری متخصصین هر حوزه به بررسی کارشناسی شرکت‌های مشاور در گروه‌های تخصصی گوناگون می‌پردازد. هدف نهایی این فرایند تعیین برترین شرکت‌های مشاور در حوزه‌های کاری مختلف است. در حقیقت اخذ رتبه مشاور، امتیازی طلایی برای شرکت‌های مشاور محسوب شده و مجوز حضور ایشان در قرارداهای مهم است.

در این زمینه کمترین رتبه، رتبه ۳ مشاور است که به شرکت‌هایی که حداقل امتیاز لازم برای تأیید صلاحیت را کسب نموده‌اند اعطا می‌شود. البته اخذ رتبه ۳ مشاور برای یک شرکت به منزله اوّلین گام پیروزی و موفقیت است. زیرا این رتبه امکان پیشرفت و ارتقاء کاری را برای ایشان فراهم می‌سازد. ضمن اینکه در سالهای آتی و با بهبود رزومه شرکت این شرکت‌ها می‌توانند برای ارتقاء رتبه اقدام نمایند. در مقابل اخذ رتبه ۱ مشاور به معنای قرار گرفتن در جمع برترین شرکت‌های مشاور در آن حوزه کاری است.

 

شرایط و مدارک لازم اخذ رتبه ۳ مشاور ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی، نظامی

 

تمامی شرکت‌های مشاوری که در سازمان ثبت شرکت ‌ها ثبت شده باشند می‌توانند برای اخذ رتبه مشاور درخواست دهند. ولی باید شرایط عمومی و اختصاصی اخذ رتبه مشاور را دارا باشند. ما در مطلبی با عنوان ” اخذ رتبه مشاور” شرایط عمومی این امر را بیان کردیم. امّا شرایط اختصاصی اخذ رتبه به حوزه کاری شرکت مربوط می‌شود.

بدیهی است همکاری افراد متخصص در یک زمینه کاری مشترک امتیاز مثبتی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. بنابراین یکی از عوامل مهم در محاسبه امتیاز شرکت مشاور میزان مشارکت افراد متخصص در آن زمینه است. سوابق کاری مستند و رضایت کارفرمایان قبلی نیز عامل مهمی در تأیید صلاحیت شرکت مشاور محسوب می‌شود. امّا برای تعیین محدوده توان شرکت در مورد پذیرش نوع و حجم کار، امکانات، تجهیزات و توان مالی شرکت نیز ارزیابی می‌شود. برای ارزیابی این امر کارشناسان مربوطه قواعد خاصی تدوین نموده‌اند. برای اطلاع دقیق از جزئیات این قواعد می‌توانید “آیین‌نامه تشخیص صلاحیت مشاوران” در سایت Sajat.mporg.ir را مطالعه کنید.

نکته کلیدی در این زمینه رزومه اعضای شرکت و درصد افراد متخصص همان حوزه کاری در شرکت است. به بیان دیگر هرچه تخصص پرسنل شرکت با زمینه فعالیت شرکت ارتباط بیشتری داشته باشد امتیاز شرکت بالاتر خواهد بود. برای تخمین این ارتباط در قوانین اخذ رتبه مشاور برای چندین گروه تخصصی و برای هرگروه، رشته‌های تحصیلی مرتبط تقسیم‌بندی شدند. برای ارزیابی دقیق، برای رشته‌های تحصیلی ضریب اولویت نیز اختصاص یافته است.

ضریب اولویت ۱ به معنای ارتباط بیشتر با حوزه کاری مربوطه است. به عنوان مثال اخذ رتبه ۳ مشاور ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی، نظامی در گروه تخصصی شهرسازی و معماری صورت می‌گیرد. ما در ادامه با شرح فعالیت این حوزه تخصصی و ضریب اولویت رشته‌های آن آشنا می‌شویم.

 

شرح فعالیت مشاور ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی و نظامی

 

انجام مطالعات و تهیه طرح‌های مقدماتی، مراحل اوّل و دوّم مدیریت مصرف انرژی، نظارت بر کلیه واحدهای مسکونی، ساختمان‌های تجاری، اداری، صنعتی، کارخانه‌ها، مراکز مخابراتی، ساختمان‌های خدمات شهری، ساختمان‌های خاص نظامی

 

آشنایی با ضریب اولویت رشته‌ها در اخذ رتبه ۳ مشاور ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی، نظامی

  1. ضریب اولویت ۱: معماری
  2. ضریب اولویت ۲: راه و ساختمان، عمران، سازه، زلزله
  3. ضریب اولویت ۳: معماری داخلی، مکانیک، برق(قدرت)، الکترونیک، مخابرات، کنترل، محیط زیست، طراحی شهری، طراحی محیط، طراحی منظر

 

شرایط و مدارک لازم اخذ رتبه 3 مشاور ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی، نظامی
شرایط و مدارک لازم اخذ رتبه ۳ مشاور ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی، نظامی

 

مراحل اخذ رتبه ۳ مشاور ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی، نظامی

 

به منظور تسهیل امور، ثبت درخواست رتبه مشاور به صورت اینترنتی انجام می‌شود. برای این منظور باید به سایت Sajat.mporg.ir مراجعه شود. در مرحله اوّل باید ثبت‌نام و دریافت نام کاربری در این سایت انجام شود. سپس مدارک مورد نیاز برای اخذ رتبه مشاور باید در سایت بارگذاری شود. در همین سامانه راهنمای کاملی در مورد ثبت‌نام و نحوه تشکیل پرونده الکترونیکی وجود دارد. کلیه مدارک درخواستی باید مطابق شرایط مشخص شده ارسال شود.

پس از تأیید پرونده الکترونیکی لازم است پرونده فیزیکی نیز برای سازمان ارسال شود. مراحل نهایی صدور رتبه نیز با حضور متقاضی درخواست رتبه انجام می‌شود. مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده عبارتند از:

  • مشخصات مدیرعامل
  • مشخصات شرکت
  • مشخصات محل شرکت(مطابق با آخرین آگهی شرکت)
  • تعهدنامه منع مداخله کارکنان دولت
  • مشخصات سهام‌داران شرکت
  • مشخصات اعضای هیئت مدیره
  • اطلاعات مربوط به گواهی رتبه قبلی(در صورت وجود)
  • تقاضای رتبه‌بندی در جدیدترین سربرگ شرکت
  • مشخصات پرسنل امتیازآور شرکت
  • اطلاعات مربوط به سوابق کاری و پروژه‌های قبلی شرکت
  • آخرین اظهارنامه مالیاتی شرکت با تأیید سرممیز مالیاتی

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان