مراحل اخذ رتبه مشاور در گروه راه و ترابری

 

اخذ رتبه مشاور راه و ترابری
اخذ رتبه مشاور راه و ترابری

 

اخذ رتبه مشاور راه و ترابری

 

شرکت های مشاور دسته ای از شرکت های فنی و اجرایی و نظارتی هستند. این شرکت ها بر اساس آیین نامه های صادر شده وظیفه رسیدگی و نظارت بر شرکت های پیمانکاری را دارند. تخصص راه و ترابری یکی از تخصص های مهم در میان شرکت های پیمانکاری است. در آیین نامه های صادر شده در سامانه ساجات به طور مفصل در مورد گرایش ها و شاخه های این تخصص توضیح داده شده است. گرایش های راه آهن، راهسازی، فرودگاه ها، بندسازی و سازه های دریایی و ترافیک و حمل و نقل شاخه هایی از تخصص راه و ترابری هستند. متقاضیان تشکیل شرکت مشاور در زمینه راه و ترابری می توانند در هر کدام از این شاخه ها شرکت تاسیس کنند.

 

رتبه بندی شرکت های مشاور راه و ترابری

 

سامانه ساجات وب سایتی است که از جانب نهاد های ذیربط برای آگاه سازی و رتبه بندی شرکت های مشاور راه سازی طراحی شده است. این سامانه علاوه بر در بر داشتن اطلاعات و آیین نامه های صادر شده در زمینه شرکت های مشاور قادر به رتبه بندی آن ها نیز می باشد. یکی از مهم ترین مراحلی که شرکت های مشاور بعد از ثبت شرکت باید طی کنند ثبت درخواست اخذ رتبه در این سامانه است. رتبه شرکت مشاور تاثیر بسیار زیادی بر وجه اجتماعی و اعتبار شرکت خواهد داشت.

کارفرمایان برای همکاری با شرکت های مشاور راه سازی معمولا رتبه شرکت را به عنوان نشان اعتبار در نظر می گیرند. هرچقدر که شرکت معتبر تر باشد رتبه ای که کسب کرده نیز بالاتر خواهد بود. شرکت های مشاور معمولا در ۳ درجه رتبه بندی می شوند. رتبه ۱ بالاترین رتبه ای است که اعطا می شود و رتبه ۳ نیز پایین ترین رتبه اعطایی به متقاضیان است. در واقع شرکت هایی که حداقل شرایط را برای کسب رتبه دارند می توانند اقدام به دریافت رتبه ۳ کنند. در ادامه محتوا مدارک لازم برای اخذ رتبه مشاور سه راه و ترابری را اعلام خواهیم کرد.

 

رتبه بندی شرکت های مشاور راه و ترابری
رتبه بندی شرکت های مشاور راه و ترابری

 

امتیاز بخش های مختلف شرکت برای اخذ رتبه مشاور در گروه راه و ترابری

 

برای اخذ رتبه مشاور راه و ترابری بخش های مختلف شرکت بر اساس معیار های ذکر شده در آیین نامه تعیین صلاحیت مشاوران امتیاز بندی می شوند. اگر متقاضی اخذ رتبه مشاور راه و ترابری حداقل امتیاز های لازم را در بخش های مختلف کسب کند موفق می شود که رتبه ۳ را دریافت کند. شرایط کارشناسان فنی شرکت مشاور، کارشناسان فنی الزام آور و امتیازات خدماتی و پشتیبانی شرکت مورد سنجش قرار می گیرند. در جداولی که در آیین نامه مذکور آمده است حداقل و حداکثر هایی برای کارشناسان فنی شرکت در نظر گرفته شده است. علاوه بر این رشته های تحصیلی مختلفی وجود دارند که هر کدام ضریب اولویت متفاوتی دارند.

 

اولویت بندی و رشته های مورد پذیرش در گرایش راه سازی و راه آهن

  • در گرایش راه سازی: راه و ساختمان و عمران و راه و ترابری ( ۱)، سازه با پایه عمران و مکانیک خاک و ژئوتکنیک و خاک و پی و سنگ و مهندسی راه آهن و نقشه برداری (۲)، زمین شناسی و عمران آب و الکترومکانیک و مکانیک و تاسیسات و هیدرولیک و سازه های آبی و اقتصاد و محیط زیست، صنایع و زلزله (۳)
  • در گرایش راه آهن: راه آهن و عمران و مهندسی راه آهن (۱)، راه و ترابری و سازه با پایه عمران، مکانیک و خاک، ژئوتکنیک و خاک و پی سنگ، برق قدرت، الکتروتکنیک، مخابرات و کنترل (۲)، زمین شناسی و عمران، هیدرولیک و سازه های هیدرولیکی، هیدرولوژی، ناوبری، معماری و اقتصاد، محیط زیست، صنایع و زلزله (۳)

 

شرایط و مدارک لازم اخذ رتبه مشاور در گروه راه و ترابری
شرایط و مدارک لازم اخذ رتبه مشاور در گروه راه و ترابری

 

اولویت رشته های گرایش ترافیک و حمل و نقل و فرودگاه ها

  • در گرایش ترافیک و حمل و نقل: راه و ترابری و برنامه ریزی و حمل و نقل و ترافیک(۱)، راه و ساختمان و عمران، اقتصاد و نرم افزار و محیط زیست (۲)، مهندسی راه آهن، شهرسازی، برنامه ریزی شهری، طراحی شهری و محیط زیست (۳)
  • در گرایش فرودگاه ها: راه و ساختمان و عمران، راه و ترابری، سازه با پایه عمران(۱)، برق قدرت و کنترل و الکترونیک و مخابرات، برنامه ریزی و حمل و نقل، معماری(۲)، زمین شناسی، مکانیک خاک، مکانیک سنگ، ژئوتکنیک و خاک و پی، الکترومکانیک، مکانیک و تاسیسات، هیدرولوژی، ناوبری، اقتصاد، شهرسازی، برنامه ریزی شهری، طراحی شهری، محیط زیست، صنایع و زلزله، نقشه برداری و مراقبت پرواز (۳)

 

اولویت بندی رشته های گرایش بندرسازی

  • گرایش بندر سازی دریایی: راه و ساختمان و عمران، سازه با پایه عمران، سازه های دریایی (۱)، راه و ترابری، عمران آب، مکانیک خاک، ژئوتکنیک، خاک و پی و مکانیک سنگ، هیدرولیک و سازه های هیدرولیکی (۲)، زمین شناسی، برق قدرت، الکترونیک، مخابرات و کنترل، الکترومکانیک، مکانیک و تاسیسات، هیدروگرافی و برنامه ریزی حمل و نقل، ترافیک، ناوبری، اقیانوس شناسی، علوم دریایی و مهندسی دریا، معماری، اقتصاد، شهرسازی، برنامه ریزی شهری و طراحی شهری، محیط زیست، صنایع و زلزله و نقشه برداری (۳)

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان