راهنمای اخذ رتبه مشاور توزیع نیرو

 

اخذ رتبه مشاور توزیع نیرو
اخذ رتبه مشاور توزیع نیرو

 

اخذ رتبه مشاور توزیع نیرو

 

رشته توزیع نیرو یکی از زیر شاخه های مهندسی نیرو می باشد. متقاضیان اخذ رتبه مشاور نیرو می توانند در ۲ بخش توزیع نیرو و تولید نیرو از سازمان های مورد نظر رتبه دریافت کنند. مشاوران توزیع نیرو در زمینه هایی همچون نصب، تحلیل و راه اندازی شبکه های انتقال و توزیع نیرو فعالیت می کنند. همینطور انجام اقداماتی در زمینه کاهش آسیب های وارد شده نیز به عهده آن ها می باشد. علاوه بر این با انجام آزمایش ها و تحقیقات مختلف، پروژه های توزیع نیرو را ارزشیابی کرده و احتمال خسارت را به حداقل می رسانند. انجام تحقیقات لازم در زمینه پست های فشار ضعیف نیز بر عهده مشاوران نیرو می باشد.

 

فارغ التحصیلان رشته های مشترک المنافعی که متقاضی کسب رتبه مشاور توزیع نیرو هستند، طبق رشته در چند اولویت تقسیم بندی شده اند:

 

  1. رشته هایی که در اولویت اول هستند: مهندسی برق گرایش های قدرت و الکترونیک.
  2. رشته هایی که در اولویت دوم هستند: مهندسی عمران گرایش راه و ساختمان، مهندسی برق گرایش های الکترونیک و قدرت و ابزار دقیق، مهندسی سازه و زلزله
  3. رشته هایی که در اولویت سوم هستند: رشته های مکانیک سیالات و مکانیک جامدات، رشته های تاسیسات، مهندسی سازه، مهندسی برق گرایش مخابرات و مهندسی سخت افزار
  4. رشته هایی که در اولویت چهارم هستند: مهندسی صنایع، مهندسی نرم افزار
  5. رشته هایی که در اولویت پنجم هستند: مهندسی اقتصاد گرایش های انرژی، محیط زیست، طراحی شهری، پدافند غیر عامل

 

حداقل امتیاز لازم برای پذیرش مشاور توزیع نیرو رتبه 3
حداقل امتیاز لازم برای پذیرش مشاور توزیع نیرو رتبه ۳

 

حداقل امتیاز های لازم برای پذیرش مشاور توزیع نیرو رتبه ۳

 

  1. رئیس پروژه: طبق مفاد آیین نامه، حداقل امتیاز لازم برای سر گروه ۱۰۹ است. ( برابر با حداقل ۱۰ سال سابقه کار مفید)
  2. حداقل امتیاز در نظر گرفته شده برای کادر امتیاز آور که وجودشان برای ثبت شرکت الزامی است: طبق آیین نامه تشخیص صلاحیت، حداقل ۲۰۶ امتیاز برای این بند در نظر گرفته شده است. در این بخش وجود حداقل ۲ متخصص که حداقل ۸ سال سابقه کار مرتبط دارند الزامی است.
  3. حداقل امتیاز در نظر گرفته شده برای کادر فنی: ۵۰ امتیاز برای تیم فنی شرکت مشاور توزیع نیرو در نظر گرفته شده است.

 

شرکت های مشاور توزیع نیرو به چه نحوی فعالیت می کنند؟

 

شرکتهای مشاور نیرو با هدف نظارت و در جهت بهبود عملکرد شرکتهای پیمانکاری و اجرای صحیح مراحل پروژه، گام برمی دارند. شرکتهای اجرایی به وسیله همکاری با شرکت های مشاور از صحت فعالیت های انجام شده اطمینان حاصل می کنند. اما شرکت های مشاوری که در دفتر اسناد رسمی ثبت شده اند، همگی در یک رده بندی قرار ندارند. آن دسته از مشاوران که رزومه درخشان تری دارند، می توانند علاوه بر کارفرمایان داخلی، با شرکت های بین المللی نیز وارد همکاری شوند. به عبارت دیگر هر چه میزان تخصص شرکت های مشاور توزیع نیرو بیشتر باشد در جایگاه بهتری قرار خواهند گرفت. در واقع طبق معیار های تعیین شده توسط سازمان های ذیربط دامنه فعالیت گسترده تری را خواهد داشت.

 

مراجعه به سامانه ساجات برای رتبه بندی شرکت های مشاور

نهاد تعیین کننده رتبه بندی شرکت مشاور توزیع نیرو، سازمان برنامه ریزی و نظارت راهبردی می باشد. سامانه ساجات، توسط این سازمان برای ثبت اطلاعات شرکت های مشاوری که متقاضی اخذ رتبه مشاور توزیع نیرو هستند طراحی شده است. طبق پروتکل های ثبت شده در سامانه ساجات، شرکت های متقاضی بعد از طی کردن مراحل اولیه باید به مراکزی که از جانب سامانه ساجات به آن ها اعلام شده، مراجعه کنند. به طور کلی شرکت های مشاور توزیع نیرو در ۳ رتبه جداگانه دسته بندی می شوند. رتبه اول به شرکت مشاوری تعلق دارد که حداکثر امتیاز ذکر شده در آیین نامه را داشته باشد. رتبه دوم و سوم نیز به ترتیب بر اساس مفاد بند ۲ آیین نامه تشخیص صلاحیت مشاوران نیرو به متقاضیان واجد صلاحیت اعطا می شوند.

 

شرایط ثبت درخواست اخذ گرید مشاور توزیع نیرو
شرایط ثبت درخواست اخذ گرید مشاور توزیع نیرو

 

شرایط ثبت درخواست اخذ رتبه مشاور توزیع نیرو

 

  1. باید یک نسخه از آخرین صورت جلسه سهامداران فعلی شرکت در سامانه ساجات ثبت شود: این مدرک باید به صورت کپی برابر اصل در سامانه قرار بگیرد.
  2. اگر شرکت مشاور توزیع نیرو، قبلا رتبه ای را اخذ کرده باشد و در حال حاضر یکی از ۳ رتبه مذکور را داشته باشد: ممکن است برای تمدید رتبه خود درخواست ثبت کند و یا ممکن است قصد ارتقا رتبه داشته باشد. در هر دو حالت باید مدارک لازم برای اثبات رتبه قبلی را در سامانه ثبت کند.
  3. مدارکی را که حاوی اطلاعات تکمیلی در مورد رزومه اعضای امتیاز آور شرکت است حتما باید در سامانه ساجات ثبت کرد.
  4. تمام مدارک مربوط به اطلاعات شخصی اعضای هیئت مدیره شرکت مشاور باید در سامانه ثبت شوند.
  5. اعضای مذکر شرکت حتما باید کارت پایان خدمت داشته باشند.
  6. تمام جزئیات مربوط به اظهارنامه مالیاتی و تراکنش های قبلی شرکت باید در سامانه ثبت شوند.
  7. کارمندان دولت نمی توانند تقاضای اخذ رتبه ثبت کنند.
  8. تمام پروژه های قبلی انجام شده توسط شرکت باید در سامانه ثبت شوند.
  9. طبق مفاد آیین نامه، تعداد مشخصی از اعضا باید سابقه بیمه داشته باشند.
  10. آدرس و محل زندگی و مشخصات دقیق هیئت مدیره باید در این سامانه ثبت شوند.
  11. مدارکی که گواهی ثبت رسمی و قانونی شرکت هستند باید در سامانه ثبت شوند.

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان