اخذ رتبه مشاور انتقال نیرو

 

اخذ رتبه مشاور انتقال نیرو
اخذ رتبه مشاور انتقال نیرو

 

اخذ رتبه مشاور انتقال نیرو

 

رشته انتقال نیرو یکی از زیر شاخه های مهندسی نیرو می باشد. متقاضیان اخذ رتبه مشاور انتقال نیرو می توانند در ۲ بخش، انتقال نیرو و تولید نیرو از سازمان های مورد نظر رتبه دریافت کنند. وجود تعدادی کارشناس فارغ التحصیل از رشته های مرتبط با نیرو در این شرکت ها الزامی است. متخصصین انتقال نیرو وظیفه دارند، بر سیستم های انتقال نیرو و نحوه عملکرد آن ها نظارت کنند. تعمیر و بازسازی واحد های آسیب دیده و تخریب شده نیز بر عهده مشاورین انتقال نیرو می باشد.

 

حداقل امتیاز های لازم برای پذیرش مشاور نیرو رتبه ۳

  1. رئیس مشاوران شرکت نیرو: بند ۲ آیین نامه تشخیص صلاحیت برای سرگروه مشاوران شرکت ۱۰۹ امتیاز در نظر گرفته است. سرگروه پروژه باید حدود ۱۰ سال سابقه کار مرتبط داشته باشد تا به این امتیاز برسد.
  2. دسته ای از اعضای شرکت که از آن ها تحت عنوان کارشناسان امتیاز آور الزامی یاد می شود: حداقل ۲ کارشناس در حوزه تخصصی مرتبط، باید در بخش کارشناسان الزام آور فعالیت کنند. برای هر کدام از این کارشناسان حداقل ۸ سال سابقه کار مفید در نظر گرفته شده است. در آیین نامه تشخیص صلاحیت ۲۰۶ امتیاز برای این بخش در نظر گرفته شده است.
  3. کادر فنی شرکت مشاور: طبق بند ۲ آیین نامه، ۵۰ امتیاز برای کادر فنی انتقال نیرو در نظر گرفته شده است.

 

حداقل امتیاز لازم برای اخذ رتبه 2 و 3
میران امتیاز لازم برای اخذ رتبه ۲ و ۳ مشاور انتقال نیرو

 

حداقل امتیاز لازم برای اخذ رتبه ۲

  1. منطبق با آیین نامه تشخیص صلاحیت مشاوران نیرو، حداقل امتیاز در نظر گرفته شده برای سرگروه ۱۱۵ است. ( این امتیاز برابر است با ۱۲ سال سابقه کار مفید)
  2. منطبق با بند ۲ آیین نامه تشخیص صلاحیت مشاوران، حداقل امتیاز در نظر گرفته شده برای کادر فنی امتیاز آور ( الزامی) ۳۲۷ امتیاز است. وجود حداقل ۳ کارشناس متخصص انتقال نیرو، با حداقل ۱۰ سال سابقه کار مفید ( در مجموع ۳۰ سال) الزامی است.
  3. طبق آیین نامه، ۹۱ امتیاز برای سایر کادر فنی در نظر گرفته شده است. وجود حداقل ۱ کارشناس با ۵ سال سابقه کار مفید الزامی است.
  4. ۱۲۰ امتیاز نیز برای ساختار مدیریتی شرکت در نظر گرفته شده است.

 

شرکت های مشاور انتقال نیرو به چه نحوی فعالیت می کنند؟

شرکت های مشاور انتقال نیرو، در زمینه فعالیت های مرتبط با انتقال نیرو و انجام تحقیقات در جهت بهبود عملکرد شرکت های اجرایی فعالیت می کنند. همکاری با کارشناسان شرکت های مشاور انتقال نیرو، از اتلاف وقت و انرژی جلوگیری می کنند. این شرکت ها به وسیله کادر فنی و سیستم مدیریتی کارآمد خود می توانند تعمیر و بازسازی زیر ساخت ها را انجام داده و از تخریب سازه های آسیب دیده پیشگیری کنند. رزومه علمی کارکنان شرکت و سابقه فعالیت های گذشته شرکت، می تواند در اعتبار و آینده شرکت تاثیر گذار باشد. هر چقدر که شرکت مشاور اعتبار بیشتری داشته باشد می تواند در پروژه های بسیار بزرگ به عنوان مشاور پروژه فعالیت کند.

 

مراجعه به سامانه ساجات برای رتبه بندی شرکت های مشاور

یکی از مهم ترین نهاد های تعیین کننده رتبه شرکت های مشاور انتقال نیرو، سازمان برنامه ریزی و نظارت راهبردی می باشد. این نهاد با ایجاد یک سامانه تحت عنوان، سامانه ساجات اقدام به رتبه بندی شرکت های مشاور می کند. شرکت های متقاضی اخذ رتبه مشاور انتقال نیرو، باید اطلاعات کارکنان رسمی شرکت و سابقه فعالیت های پیشین شرکت را در این سامانه ثبت کنند. با استفاده از اطلاعات به دست آمده، شرکت ها رتبه بندی می شوند. شرکت های مشاوری که بالاترین امتیاز های ذکر شده در بند آیین نامه را داشته باشند رتبه ۱ را دریافت می کنند. سایر متقاضیان اخذ رتبه مشاور انتقال نیرو که دارای حداقل امتیاز های ذکر شده هستند، رتبه ۳ را دریافت می کنند.

 

مدارک لازم جهت اخذ رتبه مشاور انتقال نیرو
مدارک لازم جهت اخذ رتبه مشاور انتقال نیرو

 

مدارک لازم برای اخذ رتبه مشاور انتقال نیرو

 

  1. آخرین صورت جلسه سهامداران شرکت : کپی برابر اصل مدارک و آخرین صورت جلسه اعضای اصلی شرکت باید در سامانه ساجات ثبت شوند.
  2. اگر شرکت مشاور قبلا یکی از رتبه های ۱ تا ۲ را دریافت کرده باشد و قصد شما از ثبت درخواست ارتقا رتبه باشد، باید یک مدرک معتبر از رتبه قبلی خود ارائه دهید.
  3. ارائه مشخصات دقیق از رزومه هیئت مدیره و سهامداران شرکت
  4. در درخواست اخذ رتبه مشاور انتقال نیرو باید مدارک شناسایی اعضای اصلی شرکت در سایت ثبت شوند.
  5. سهامداران و متقاضیان مذکر حتما باید کارت پایان خدمت داشته باشند.
  6. اظهارنامه مالیاتی، ترازنامه و جدول سود و زیان حتما باید در سامانه ساجات ثبت شود.
  7. ثبت تعهد برای عدم همکاری با کارمندان دولت
  8. سابقه فعالیت اعضای اصلی شرکت باید در سامانه ثبت شوند.
  9. پروژه های ۱۵ سال گذشته شرکت که نشان دهنده تجارب کاری و اعتبار شرکت است باید در سامانه ساجات ثبت شوند.
  10. سابقه بیمه کارشناسان امتیاز آور شرکت ( حداقل ۷ سال سابقه بیمه)
  11. آدرس دقیقی از محل اقامت اعضای اصلی شرکت و سرمایه گذاران شرکت مشاور
  12. ثبت مدارکی که گواهی بر رسمی بودن شرکت مشاور تاسیس شده هستند. روزنامه رسمی، اساسنامه و تقاضانامه و … از جمله این مدارک می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاوره رایگان