مزایای اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت ، سایر قوانین برای رتبه بندی شرکت و اخذ رتبه

مزایای اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت

 

رتبه بندی شرکت ها و اخذ رتبه مقوله مهم دیگری برای هر شرکت می باشد. شما تنها نباید به ثبت شرکت خود اکتفا نکنید. بلکه با آگاهی از نحوه رتبه بندی شرکت ها باید به رتبه بندی شرکت خود پرداخته و گام بزرگ ثبت شرکت را بردارید. ثبت کردن شرکت ها می تواند مزیت های بسیار زیادی داشته باشد. لذا شما با اخذ رتبه می توانید باعث شوید که این فواید شامل حال شرکتتان بشود. در این مقاله و مقالات بعدی می خواهیم هر آنچه که در رابطه با رتبه بندی شرکت و اخذ رتبه وجود دارد را آموزش ببینیم.

به همین جهت اگر شما می‌خواهید توسعه را به شرکت خود هدیه دهید. ما به شما توصیه می کنیم که حتما این مقالات را به خوبی مطالعه نمایید. هر شرکتی چه شرکت بزرگی باشد و چه شرکت کوچکی باشد. نیاز به رتبه بندی دارد. حتی انواع شرکت ها نیز در رتبه بندی آن ها تفاوتی ایجاد نمی کند. چرا که شما نیاز دارید به رتبه بندی شرکت خود بپردازید.

رتبه بندی شرکت ها مثل شرکت پیمانکاری از شماره ۱ تا ۵ می باشد. اما این در حالی است که شرکت های مشاور دارای رتبه هایی بین ۱ و ۳ است. برای رتبه بندی کردن شرکت خود باید یک سری قوانین بسیار کوچک و بی اهمیت را بدانید که این قوانین می‌تواند موجب شود. شما به اخذ رتبه ویژه یا همان اخذ گرید موفق شوید.

 

مزایای اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت
مزایای اخذ رتبه و رتبه بندی شرکت

 

قوانین حاکم بر رتبه بندی شرکت و اخذ رتبه

 

از جمله این قوانین آشنایی با مدارک لازم برای اخذ رتبه شرکت ها است و این قوانین را در مقاله های بعدی و این مقاله به طور کامل ذکر خواهیم نمود. شما با مطالعه این نکات ریز می توانید بهترین رتبه را به شرکت خود هدیه دهید. از جمله مهمترین این قوانین به شرح زیر می باشد:

  • قانون اول کاملا مربوط به اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل است. شما با استفاده از مدارک تحصیلی این افراد می توانید امتیاز های ویژه ای را دریافت کنید. اگر مدیرعامل شما دارای مدرک دکترا باشد ۷۰ امتیاز به شما تعلق خواهد گرفت. و اگر مدیر عامل شما دارای مدرک فوق لیسانس باشد ۵۵ امتیاز به شما تعلق خواهد گرفت. به ترتیب لیسانس فوق لیسانس و دیپلم نیز دارای امتیازهایی معادل ۴۵،۳۵ و ۲۵ می باشد. حداکثر امتیازی که شما می توانید در این بخش برای شرکت خود اخذ کنید ۲۰۰ امتیاز است. بنابراین جمع امتیازات مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره می‌تواند امتیاز نهایی را تشکیل دهد. اگر شما بتوانید در این بخش امتیاز بیشتری یعنی همان ۲۰۰ امتیاز را کسب کنید در واقع سایر رقبای خود پیشی گرفته اید.
  • نکته و قانون بعدی فعالیت‌های رشته‌های تحصیلی می باشد. این فعالیت ها مربوط به رشته های فوق دیپلم به بالاتر است. رشته هایی نظیر: امور حمل و نقل، تعمیر و نگهداری، چاپ و تکثیر، خدمات عمومی، مدیریت اجرایی، امور آشپزخانه و رستوران، امور تاسیسات و خدمات فضایی سبز و غیره می‌ توانند با توجه به فعالیت شرکت شما مورد اهمیت واقع شوند. بنابراین اگر موضوع شرکت شما با رشته های تحصیلی اعضای هیئت مدیره و هماهنگی داشته باشد. به مراتب شما موفق تر خواهید بود. هر کدام از این رشته ها دارای شاخه ها و گرایش های مخصوص به خود هستند. که شما باید برای استخدام کردن کارکنان خود با این شاخه ها بیشتر آشنا شوید. به طور کلی موارد بسیار زیادی می ‌تواند در اخذ رتبه و همچنین اخذ رتبه به شما کمک بسزایی کند. رتبه‌بندی شرکت‌ها با توجه به این امتیازها صورت خواهد پذیرفت. از جمله مواردی که شما در زمان رتبه بندی شرکت خود باید با آن آگاه باشید. موارد زیر می باشند. چرا که این موارد می توانند تاثیر گذار در اخذ رتبه شما شوند. این موارد به شرح زیر خواهد بود:
  • سطح تحصیلات و مدرک تحصیلی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره عامل موثری در رتبه بندی شما خواهد بود. این عامل دارای حداکثر ۲۰۰ امتیاز می باشد.

 

سایر قوانین برای رتبه بندی شرکت و اخذ رتبه

 

  • سابقه فعالیت های مدیرعامل و تک تک اعضای هیئت مدیره نیز نوعی امتیاز به شمار می‌آید که حداکثر ۱۰۰ امتیاز با آن تعلق گرفته است.
  • نیروهای انسانی تعداد آن ها مدرک تحصیلی شان و همچنین فعالیت شان می تواند برای شما امتیاز داشته باشد که حداکثر سازمان برنامه ریزی و مدیریت ۳۰۰ امتیاز را به آن اختصاص داده است.
  • فعالیت مالی، میزان سرمایه گذاری شرکت شما عامل دیگری است که می تواند موجب کسب امتیاز شما شود و برای این منظور ۲۵۰ امتیاز را در نظر گرفته اند.
  • همچنین تنها کارکنان تخصصی نیستند که می توانند در ثبت رتبه و اخذ رتبه گرید به شما کمک کنند. بلکه کسانی که در کارهای دفتری شرکت می کنند. نیز می توانند موجب اخذ رتبه شوند. برای این افراد حداکثر ۱۰۰ امتیاز در نظر گرفته شده است.
  • مهم‌ترین عامل کسب امتیاز سابقه ی شرکت می باشد. از زمانی که شما شرکت را تاسیس نموده اید، تا به کنون می تواند تاثیر بسیار زیادی در رتبه‌بندی شرکت‌ها داشته باشد. به همین جهت ما می توانیم به جرأت بگویم که شرکت‌های با سابقه طولانی حرف اول را در اخذ رتبه می زنند. چرا که سازمان مدیریت و برنامه ریزی در نظر دارد اگر هر شرکتی در سال‌های طولانی نتوانست دچار سوء پیشینه شود. مسلماً شرکت خوبی خواهد بود.
  • موقعیت اداری شرکت دارای حداکثر ۲۵۰ امتیاز می باشد.
  • وسایل تجهیزات و امکانات برای هر شرکت امتیاز معادل صد را دارد.

به طور کلی بالاترین امتیازات دارای ۱۴۰۰ می باشد. شما می توانید با کسب این امتیازها دارای رتبه بین ۱ تا ۵ شوید. برای اخذ رتبه باید هزینه‌ های بسیار زیادی را کنید. مثلاً از هزینه اخذ رتبه ۵ نسبت به سایر رتبه ها پایین تر خواهد بود. نکته‌ای که در این رابطه باید بدانید این است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کارشناسان و بسیار دقیق می باشد که به شما در راستای رتبه‌بندی شرکت کمک بسزایی می نماید.

 

 

3/5 - (2 امتیاز)
مشاوره رایگان