ثبت برند ، مراحل ثبت علامت تجاری ، هزینه ثبت برند و لوگو فوری و کم هزینه

 

ثبت برند

 

 

ثبت برند
ثبت برند

 

 

ثبت برند نحوه ی انجام و مراحل آن یکی از دغدغه های کارآفرینان و افرادی می باشد که محصولی تولید کرده یا شرکتی ثبت کرده اند و می خواهند محصول تولید شده ی خود را با یک نام تجاری معین به همگان معرفی نمایند. برای توضیح مراحل ثبت علامت بهتر است که در ابتدا با تعریف برند آشنا شوید.

 

ثبت برند تجاری
ثبت نشان تجاری

 

ثبت برند تجاری

 

ثبت برند تجاری که در ایران با نام های مارک نیز شناخته می شود و در فرهنگ فارسی نام تجاری یا نمانام نیز به آن اطلاق می شود، در واقع نام و لوگوی محصول یا محصولات تولیدی یک شخص یا شرکت می باشد که در مالکیت شخص یا شرکت تولید کننده می باشد و بدون وجود ثبت علامت تجاری قطعا نمی توان به خوبی برای آن بازار یابی نمود و یا به اصل وجودی آن ماهیت بخشید.

 

هزینه ثبت برند
هزینه ثبت برند

 

هزینه ثبت برند

 

هزینه ثبت برند بستگی با انتخاب موسسه خدماتی ثبتی شما متغیر است آشنایی با قوانین ثبت علامت و ویژگی های برند می تواند سبب تسریع درج و تایید علامت و نشان شود.مهم ترین ویژگی های علامتد که در ثبت نشان تجازی باید مد نظر قرار گیرند همواره به این نکته توجه داشته باشید که ثبت لوگو وعلامت به معنای این است که محصول تولیدی شما و خدمات شما از خدمات و محصولات تولیدی توسط رقبایتان متمایز می شود، به همین سبب لوگو شما باید در حوزه ی کسب و کار و محصول تولیدی منحصر به فرد باشد، به عنوان مثال فرض می کنیم که شما تولید کننده ی کفش یا پوشاک هستید، برای ثبت علامت مخصوص خود باید اسمی را انتخاب نمایید که قبلا توسط هیچ تولید کننده ی پوشاک یا کفشی انتخاب نشده باشد.

 

ثبت علامت
ثبت علامت

 

ثبت علامت

 

جهت ثبت علامت نام ایرانی برای محصولات ایرانی برگزینید . نام منتخب شده باید دارای بار معنایی مشخصی باشد و لوگوی آن نیز طراحی شده باشد، پس اولین مرحله برای درج علامت و یک نشان، طراحی یک نشان گرافیکی منحصر به فرد و جذاب می باشد. برای طراحی برند می توانید با مشاوران برندینگ یا گرافیست های ماهر در این زمینه مشورت نمایید.

 

ثبت برند و لوگو
ثبت لوگو

 

ثبت برند و لوگو

 

در ثبت لوگو و برند قبل از اینکه لوگوی خود را طراحی نمایید، نامی را که برای برند خود انتخاب کرده اید را استعلام نمایید، زیرا اگر بدون استعلام نام نشان و علامت تجاری خود اقدام به طراحی لوگو نمایید، ممکن است زحمات شما هدر رود، زیرا ممکن است در صنف شما برندی با این نام درج شده باشد و امکان ثبت نشان و علامت شما با نامی که انتخاب کرده اید وجود نداشته باشد. می توانید با مشاوران برندینگ در خصوص نحوه ی استعلام نام برند مشورت بگیرید، سایت های بسیاری به صورت رایگان و آنلاین این کار را برای شما انجام داده و به راحتی و در کمترین زمان ممکن می توانید نام تجاری مد نظر خود را استعلام بگیرید.

 

مراحل ثبت برند
مراحل ثبت علامت

 

مراحل ثبت برند

 

  • انتخاب یک نام مناسب که این نام ویژگی های یک برند را مو به مو داشته باشد. به عنوان مثال نام برندینگ نباید نام افراد مشهور و مکان های جغرافیایی معمول و مشهور باشد. برای محصول ایرانی نام لوگو باید پارسی باشد. نام برند باید در انحصار شخص تولید کننده باشد. در مراحل ثبت برند نام نشان و علامت نباید مشابه نام های انتخابی در یک صنف باشد.
  • استعلام نام برند از سایت های فعال در این حوزه به صورت آنلاین
  • انتخاب یک لوگوی مناسب که جذاب و مشتری پسند و قابل درک باشد.
  • تکمیل مدارک برای درج نشان و علامت تجاری : با توجه به اینکه برند شما از نوع حقیقی یا حقوقی می باشد، مدارکی که باید تکمیل شود متفاوت می باشد.

 

سامانه ثبت برند
سامانه ثبت برند

 

سامانه ثبت برند

 

مدارک لازم ثبت برند

 

  • مدارک لازم برای ثبت برند حقیقی :  کارت ملی، کپی برابر با اصل جواز فعالیت مانند پروانه بهره برداری، پروانه ی ساخت یا جواز کسب، کپی شناسنامه، تاییدیه ها و جوازهایی که از طرف دولت یا سازمانی صادر شده باشد، تصویر لوگو در ابعاد ۶ در ۶ و در صورت استفاده از حروف لاتین در لوگوی برند داشتن کارت بازرگانی الزامی می باشد.
  • مدارک لازم برای ثبت برند حقوقی :  روزنامه رسمی تاسیس شرکت، آگهی تاسیس و آگهی تغییر شرکت در صورت تغییر شرکت، کارت ملی و کپی شناسنامه برابر با اصل مدیر عامل شرکت، کارت بازرگانی در صورت داشتن لوگوی تجاری لاتین، تصویر لوگو در ابعاد ۶ در ۶ و کپی برابر با اصل مجوز فعالیت

 

اداره ثبت برند
اداره ثبت برند

 

اداره ثبت علامت و برند تجاری

 

  • تنظیم و ارسال اظهار نامه
  • ارسال اظهار نامه به اداره ثبت علامت
  • برای تنظیم و ارسال اظهار نامه شما نیازی به مراجعه ی حضوری نداشته و می توانید با مراجعه به سایت مرکز مالکیت معنوی در بخش ثبت اظهار نامه علامت تجاری اقدام به تکمیل اظهار نامه نمایید. با مراجعه به سایت ثبت برند http://ip.ssaa.ir/BSigns/New.aspx و https://iripo.ssaa.ir/  می توانید تمامی مراحل تاسیس برندینگ را انجام داده و در نوبت تاییدیه و جواب استعلام قرار گیرید.
  • اگر مدارک شما بدون نقص باشد و توسط کارشناسان اداره علائم تجاری پرونده ی شما مورد تایید شود، برای شما پیامکی ارسال می شود مبنی بر اینکه هزینه ی آگهی انتشار در روزنامه ی رسمی مرحله اول را واریز نمایید.
  • پس از ۳۰ روز از انتشار روزنامه رسمی مرحله ی اول، باید هزینه ی انتشار در روزنامه ی رسمی مرحله دوم و هزینه ی ثبت نشان را پرداخت نمایید.
  • در آخرین مرحله همراه با کپی برابر با اصل مدارکی که قبلا ذکر شد و نسخه کاغذی روزنامه رسمی مرحله ی اول و دوم به مرکز مالکیت معنوی رفته و سند برند خود را تحویل بگیرید.

به شما پیشنهاد می کنیم که برای ثبت علامت خود از مشاوران و موسسه های حقوقی فعال در این زمینه کمک بگیرید تا مسیر ثبت نشان برای شما هموار باشد.

 

برای مشاوره رایگان و تخصصی در زمینه مراحل و هزینه ثبت برند تجاری و ثبت شرکت فوری و کم هزینه با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

 

گرفتن رتبه ، گرفتن گرید ، اخذ رتبه مشاور ، اخذ رتبه پیمانکار
گرفتن رتبه ، گرفتن گرید ، اخذ رتبه مشاور ، اخذ رتبه پیمانکار
Call Now Buttonمشاوره رایگان