ثبت شرکت امور سازمان بهزیستی ، شرایط ثبت شرکت امور سازمان بهزیستی

 

ثبت شرکت امور سازمان بهزیستی
ثبت شرکت امور سازمان بهزیستی

 

ثبت شرکت امور سازمان بهزیستی

 

ثبت شرکت امور سازمان بهزیستی در کشور ما سازمان بهزیستی بخش عمده‌ مسئولیت حمایت از اقشار ضعیف جامعه را برعهده دارد. ولی منابع محدود این سازمان، در برابر آمار افرادی که برای گذران زندگی خود نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی هستند بسیار محدود است. از این رو استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در این عرصه بسیار کارآمد است.

در این زمینه علاوه بر خدمات رفاهی، افراد زیادی به خدمات روان‌شناسی نیاز دارند. در نتیجه ارائه خدمات اصولی و تخصصی در این زمینه اهمّیت زیادی دارد. افراد و گروه‌های متعددی علاقمند به فعالیت در این عرصه هستند. در حالت کلی این شرکت‌ها در دو گروه تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • شرکت‌های غیردولتی و غیر سیاسی که تنها با هدف حمایت از اقشار ضعیف جامعه تشکیل می‌شوند. در این شرکت‌ها تمام سود و درآمد حاصل از فعالیت شرکت برای نیازمندان صرف می‌شود.
  • شرکت‌های غیردولتی و غیرسیاسی که به عنوان یک فعالیت اقتصادی به این امر نگاه می‌کنند. در این شرکت‌ها تمام درآمد شرکت، صرف تأمین نیازهای مردم نمی‌شود. بلکه بخشی از سود حاصل نیز به عنوان درآمد بین اعضای شرکت تقسیم می‌شود.

در کنار ارائه تسهیلات برای فعالیت در این زمینه، روال قانونی مشخصی برای ثبت شرکت امور سازمان بهزیستی وجود دارد. در اوّلین گام، اگر فعالیت شرکت در محدوده وظایف سازمان بهزیستی باشد باید برای ثبت شرکت از این سازمان مجوز دریافت شود.

 

انواع فعالیت مرتبط با امور سازمان بهزیستی

 

مراکز متعددی برای ارائه خدمات به اقشار مختلف جامعه وجود دارند که برای شروع فعالیت خود باید از سازمان بهزیستی مجوز دریافت کنند. مهم‌ترین این مراکز عبارتند از:

مهد کودک، مرکز نگهداری شبانه‌روزی کودکان بی‌سرپرست، خانه سلامت زنان و دختران، مرکز خدمات مشاوره اجتماعی، مرکز توان‌بخشی معلولین، مرکز حرفه‌آموزی معلولین، مرکز توان‌بخشی و درمان بیماران روانی، مرکز خدمات مشاوره ژنتیک، مرکز درمان و بازپروری معتادین، مرکز بهزیستی

 

اهداف مؤسسات مرتبط با امور سازمان بهزیستی

 

اساساً تشکیل چنین مؤسساتی با اهداف خیرخواهانه و عام‌المنفعه صورت می‌گیرد. تحقق این اهداف مستلزم اجرای اقداماتی نظیر موارد زیر است:

  • ایجاد تعامل مؤثر با سرمایه‌گذاران در راستای بهبود کیفیت زندگی اقشار ضعیف جامعه
  • توانایی لازم برای جذب سرمایه مورد نیاز شرکت
  • گسترش فرهنگ جامعه در راستای آگاهی از مسئولیت اجتماعی تک تک افراد در بهبود وضعیت فرهنگی و اقتصادی اقشار ضعیف جامعه
  • برگزاری همایش و جشن‌های متعدد برای جلب مشارکت مردمی
  • بررسی و شناسایی محرومان و نیازمندان در منطقه یا محدوده مشخص
  • تأسیس صندوق‌های خیریه برای جلب کمک‌های مردمی
  • جلب کمک نهادهای فرهنگی، علمی و آموزشی برای ارتقاء سطح فرهنگی نیازمندان
  • تعیین اولویت در تأمین نیازهای مختلف افراد
  • وجود مکان مناسب برای برگزاری جلسات

 

شرایط ثبت شرکت امور سازمان بهزیستی
شرایط ثبت شرکت امور سازمان بهزیستی

 

شرایط ثبت شرکت امور سازمان بهزیستی

 

افراد متقاضی برای فعالیت در زمینه امور بهزیستی باید شرایط عمومی و اختصاصی زیر را دارا باشند.

  • تمام اعضای شرکت باید از اتباع ایرانی باشند.
  • تمام اعضای شرکت باید صلاحیت عمومی برای ثبت شرکت را دارا باشند.

ارائه کارت پایان خدمت و گواهی عدم سوء‌پیشینه در این زمینه الزامی است.

  • مدرک تحصیلی شخصی که به عنوان مؤسس شرکت معرفی می‌شود باید حداقل دیپلم باشد. در میان اعضای هیئت مدیره نیز باید حداقل دو نفر دارای مدرک کارشناسی مرتبط باشند.
  • تمامی اعضای شرکت باید حداقل ۲۳ سال سن داشته باشند.
  • ثبت شرکت امور سازمان بهزیستی در قالب سهامی خاص یا مسئولیت محدود صورت می‌گیرد.
  • حداقل سرمایه برای چنین شرکتی کمی بیش از حالت معمول است.

حداقل سرمایه در شرکت غیر انتفاعی ۳ میلیون تومان و در شرکت انتفاعی ۶ میلیون تومان است.

  • برای ثبت شرکت امور سازمان بهریستی باید مکانی به عنوان محل شرکت با مدارک مربوطه معرفی شود.

 

مراحل ثبت شرکت امور سازمان بهزیستی

 

  • در مرحله اوّل باید اعضای شرکت به سازمان بهزیستی استان خود مراجعه کنند. در این مرحله اعضای شرکت باید با ارائه چندین نام به ترتیب اولویت به عنوان نام شرکت و فهرست اهداف تأسیس شرکت، مجوز لازم را از سازمان بهزیستی دریافت کنند.
  • در گام دوّم، مجمع عمومی شرکت با حضور تمام اعضای هیئت مدیره تشکیل می‌شود. در این جلسه باید سمت افراد در شرکت تعیین شود. در پایان نیز صورت‌جلسه با امضای تمام افراد ثبت می‌شود.
  • فرم درخواست ثبت شرکت نیز باید در دو نسخه توسط اعضای هیئت مدیره تکمیل و امضا شود.
  • در این مرحله اساس‌نامه شرکت با تأیید و امضای اعضای هیئت مدیره تدوین می‌گردد.
  • مدارک شناسایی، مدارک تحصیلی، گواهی عدم سوء‌پیشینه و گواهی عدم اعتیاد هیئت مدیره به سازمان ثبت شرکت‌ها ارائه می‌شود.
  • تصویر اجاره‌نامه یا سند مالکیت مکان شرکت به علاوه تأیید سازمان اماکن در مورد محل شرکت نیز باید به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه شود.
  • اصل فیش واریزی حداقل سرمایه اوّلیه مؤسسه و شماره حساب شرکت نیز باید به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه شود.

پس از ارائه مدارک مورد نیاز، کارشناسان اداره ثبت آنها را به دقّت بررسی می‌کنند. در صورت تأیید مدارک و عدم نقص مدارک، روال اداری برای ثبت نهایی شرکت به اجرا درمی‌آید.

مطلب پیشنهادی

اخذ رتبه انفورماتیک

اخذ رتبه انفورماتیک ، مدارک لازم برای اخذ رتبه انفورماتیک

  اخذ رتبه انفورماتیک   اخذ رتبه انفورماتیک در دولت برای تأیید صلاحیت و درجه‌بندی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonمشاوره رایگان