تغییرات شرکت ، ثبت تغییرات شرکت ، آگهی تغییرات مشاوره رایگان

 

تغییرات شرکت

 

 

تغییرات شرکت
تغییرات شرکت

 

 

بعد از ثبت شرکت و شروع به فعالیت شرکت ممکن است تغییراتی در شرکت صورت بگیرد، مثلا بعد از مدتی شرکت تغییر مکان داده و یا تعداد سهامداران اصلی کاهش و یا افزایش پیدا کند. همانطور که می دایند در هنگام ثبت شرکت باید اساسنامه ای تعریف شود و افرادی نیز به عنوان هیئت مدیره معرفی گردند، هر تغییری در اساسنامه ی شرکت باید ثبت شود و به اطلاع مراجع ذی صلاح برسد.

به همین سبب آشنایی با ثبت تغییرات شرکت و نحوه ی انجام آن برای هر هیئت مدیره ضروری می باشد. برای آشنایی با انواع تغییرات شرکت و نحوه ی ثبت هر کدام از آن ها ادامه ی مطلب را با ما همراه باشید.

تغییرات شرکت که اهمیت دارند و در زمان ثبت تغییرات شرکت ها باید ذکر شوند شامل موارد گفته شده و چند مورد است که در ادامه بیان می کنیم.

  • اعضای هیئت مدیره اگر قصد داشته باشند در اساسنامه کمپانی تغییری ایجاد کنند یا شریک ها و سهامداران شرکت را عوض کنند، باید این موارد را ثبت کنند تا در آینده کاری آن ها مشکلی پیش نیاید.
  • مقدار سرمایه ای که برای شرکت در نظر گرفته شده یکی از موارد اساسی شرکت است و هر نوع تغییر در میزان آن باید به صورت رسمی ثبت شود.
  • ثبت کردن تغییرات در شرکت باید با رای بیشتر اعضای هیئت مدیره انجام شود.
  • علاوه بر موارد ۱ و ۲ ، ثبت تغییرات شرکت مواردی همچون ایجاد شعبه تازه برای شرکت و ادغام دو شرکت با هم را هم دربر می گیرد.
  • همینطور مهم است که مسئولان شرکت در زمان منتقل کردن سهام از یک سهامدار به سهامدار دیگر آن را ثبت کنند.

 

ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود

 

ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود با ثبت تغییرات شرکت های دیگر روندی مشابه دارد و تفاوت اصلی در نوع و نحوه فعالیت شرکت است پس طبیعی است که تاجران فقط می توانند تغییراتی که می خواهند را در حدود اختیارات فعالیت شرکت ایجاد کنند. از آن جایی که این مدل شرکت سهامداران خود را مجبور به قبول کردن مسئولیت کامل مسائل مالی نمی کند و هر کس در سطحی که سرمایه گذاری کرده در این باره مسئولیت قبول می کند، خیلی مهم است که کم یا زیاد شدن بودجه اولیه شرکت و تغییر افرادی که سهامدار شرکت هستند را گزارش کنیم.

بقیه موارد ثبت تغییرات شرکت های با مسئولیت محدود تقریبا با همان روندی انجام می شود که بین سایر شرکت ها هم مشترک است.

 

ثبت تغییرات در شرکت سهامی خاص

 

ثبت تغییرات در شرکت سهامی خاص بعد از ثبت اولیه شرکت سابقه زیادی داشته و بسیاری از تاجران آن را در دستور کار خودشان قرار می دهند. برای تغییرات اصلی در شرکت های نام برده شده، مجمع عمومی فوق العاده دست به کار می شود و تصمیم می گیرد که انجام این تغییرات لازم یا بیهوده می باشد.

ثبت تغییرات شرکت های سهامی خاص لزوما برای ایجاد یک تغییر انقلابی در نحوه تجارت شرکت نیست و گاهی به صرف اشتباه در اساسنامه اصلی اهمیت پیدا می کند. با این وجود چه به دلیل یک تغییر عظیم در شرکت و چه به دلیل یک اشتباه توسط افراد تازه کار ثبت تغییرات الزامی شود، بهتر است تاجر یا نماینده او برای جلوگیری از اشتباه دوباره در مورد این تغییرات از افرادی که در زمینه تغییرات شرکت ها دانش بالایی دارند کمک بخواهند. در این صورت در زمان و پول خود صرفه جویی می کنند.

ما در شرکت ثبت فوری سابقه ای طولانی در طی کردن مسیر حقوقی ثبت تغییرات شرکت ها داریم و می توانیم این کار را برای متقاضیان عزیز با قیمت مناسب و در کمترین زمان ممکن انجام دهیم.

 

 

ثبت تغییرات شرکت
ثبت تغییرات شرکت

 

ثبت تغییرات شرکت

 

ثبت تغییرات

 

تغییرات شرکت در طول زمان امری بدیهی می باشد، اما هر نوع تغییری نیازمند ثبت نبوده و ثبت تغییرات مربوط به تغییرات اساسی شرکت می باشد. تغییراتی مانند تغییر نام شرکت، تغییر آدرس مکانی، تغییر حق امضا، انحلال شرکت حتی در صورت انقضای زمان فعالیت، تغییر کاربری شرکت، افزایش سرمایه، کاهش سرمایه ی شرکت، نقل و انتقال سهام به دیگر اعضا، تغییر اعضای هیئت رئیسه شرکت، تمدید مدت زمان فعالیت شرکت، خروج شرکا از شرکت، تبدیل شرکا جزو تغییراتی می باشند که حتما باید ثبت گردند، در صورت سهل انگاری در خصوص ثبت تغییرات شرکت در آینده شرکت قطعا با مشکلاتی روبرو خواهد شد.

به همین سبب توصیه می شود تا با قوانین شرکت ها و تغییرات مطابق قوانین به خوبی آشنایی پیدا کرده و سپس تغییرات را اعمال نمایید، تمامی تغییرات اساسی انجام شده باید به تصویب مجمع عمومی عادی یا فوق العاده برسد.

ثبت تغییرات شرکت ها در صورتی ضروری است که این تغییرات به نوعی تاثیر بالایی در شرکت داشته باشند. به عنوان مثال یکی از تغییراتی که حتما باید به صورت رسمی ثبت شود، بیشتر یا کمتر شدن بودجه شرکت و یا تغییر کسانی است که در هیئت مدیره سمتی داشته اند. این تغییرات در تصمیم گیری های سرنوشت ساز شرکت موثر است و باید ثبت شوند.مسائل مهم دیگر از جمله اینکه شرکت توسط شرکا منحل شود و یا فرد یا افرادی از اعضای اصلی که امضای آن ها اعتبار دارد، به دلایل مختلف کار خود را رها خود نیز جزو مسایلی دیده می شوند که باید ثبت شوند.

 

تغییر نام شرکت

 

تغییر نام شرکت جزو گزینه هایی است که در لیست ثبت تغییر شرکت ها قرار دارد. افراد مختلف با داشتن دلایلی تصمیم می گیرند که تغییر نام شرکت سیاست مناسبی برای شرکت است. گاهی سهامدار اصلی یا مالک تام شرکت، آن را به فروش می رساند و خریدار تصمیم می گیرد که اسم جدیدی برای کمپانی اش انتخاب کند و یا گاهی به علل مختلف تاجران تصمیم می گیرند کاربرد شرکت و شرح وظایف کارمندان را عوض کنند و از آن جا که شرکت رویه جدیدی اتخاذ کرده، نام جدیدی را به آن اختصاص می دهند.

 

مراحل ثبت تغییرات شرکت ها
مراحل ثبت تغییرات شرکت ها

 

مراحل ثبت تغییرات شرکت ها

مراحل ثبت تغییرات شرکت ها را می توانید با مشاوران برجسته شرکت حقوقی ثبت فوری یاد بگیرید. ما در این مقاله خلاصه ای از نکاتی که هر تاجری باید درباره درج تغییرات بداند بیان می کنیم و از شما متقاضیان ثبت تغییرات کمپانی ها دعوت می کنیم که به صورت حضوری یا تلفنی با مشاوران ما در این مورد مشورت کنید.

  • اگر نیاز شرکت به تغییری را حس می کنید و قصد دارید آن تغییر را ایجاد کنید، در ابتدا باید جلسه ای را راه اندازی کنید و با رای بیشتر سهامداران، برای ایجاد تغییر اقدام کنید.
  • در مرحله بعدی که اصلی ترین قدم در مسیر ثبت این تغییرات است، نوشتن یک صورتجلسه معتبر و کامل است. در همین زمان برای ثبت تغییرات شرکت ها باید مخارج لازم را بپردازید و مدارک خواسته شده را یا در سایت آپلود کنید و یا به صورت فیزیکی و به وسیله پست بفرستید.
  • در آخر با تایید درخواست تغییرات شرکت شما، باید عوض شدن رویه شرکت خود را به عموم اطلاع بدهید و فقط در صورتی این اطلاعیه قانونی محاسبه می شود که در روزنامه رسمی درج شود.

چون روزنامه رسمی مدرکی دولتی محسوب می شود، پس با منتشر کردن آگهی خود در مورد تغییرات به طور قانونی تکلیف خود درباره آگاهی عمومی درباره تغییرات شرکت را انجام داده اید.

 

پیگیری ثبت تغییرات شرکت ها

 

پیگیری ثبت تغییرات شرکت ها برای اینکه مطمئن شویم که این تغییرات به درستی ثبت شوند، اصلی مهم و معمولی است. چون ثبت این تغییرات زمان و عمر فرد را به خود اختصاص می دهد و هزینه هایی را برای متقاضی ثبت ایجاد می کند، کاربر برای اینکه از پیش رفتن ثبت تغییر در برنامه زمانی خاص مطمئن شود باید پیگیری هایی انجام دهد. پیگیری مسائل حقوقی که در سایت ثبت شرکت ها انجام می شوند مثل ثبت کردن مسائل تغییر کرده در شرکت، با کدی انجام می شود که در پایان ثبت در سامانه به متقاضی داده می شود. البته راه هایی برای بازیافت رمز پیگیری از بین رفته وجود دارد که متقاضی می تواند آن را در سایت مربوطه پیدا کند.

 

صورتجلسه تغییرات
صورتجلسه تغییرات

 

صورتجلسه تغییرات

 

در صورتجلسه تغییرات با توجه به نوع تغییرات انجام شده در شرکت، باید صورت جلسه ای تنظیم گردد و به مرجع ثبتی ارائه گردد. مرجع ثبتی طی بررسی های صورت گرفته و تطابق تغییر با قوانین مصوبه شرکت ها و مطلابقت آن با پرونده ی اصلی در صورت عدم نقص پرونده و اصولی بودن و قانونی بودن تغییرات شرکت، آگهی تغییرات ثبتی را برای انتشار در روزنامه ی رسمی و محلی صادر می کند. برای ثبت تغییرات شرکت بهتر است که از مشاور حقوقی و وکیل شرکت کمک گرفته شود و تغییرات به او واگذار گردد.

 

ثبت صورتجلسه تغییرات

 

ثبت صورتجلسه تغییرات به این معنی است که در زمان برگزاری جلسات مربوط به تغییرات مهم در کمپانی، موارد ضروری را جهت ثبت تغییرات شرکت ها در یک صورتجلسه گردآوری کرده و بعد آن صورتجلسه را در سامانه بارگذاری کرده و بقیه مراحل ثبت را پیش ببریم. برای انجام این مقصود باید به طور دقیق و با جزییات، داده های کمپانی و وکیل یا نماینده شرکت را در سایت بارگذاری کرده و بعد صورتجلسه را وارد کنیم. البته داده ها فقط مشخصات افراد یا شرکت نیست و باید نوع صورتجلسه و حتی نوع وابستگی افراد و رابطه بین آن ها هم مشخص شود.

 

ثبت صورتجلسه

 

ثبت صورتجلسه و ارسال آن برای سامانه اداره ثبت قدم اول شرکت ها برای ایجاد تغییرات رسمی و اساسی در شرکت ها است.

 

ثبت صورتجلسه تغییرات
ثبت صورتجلسه تغییرات

 

صورتجلسه تغییرات یکی از تغییراتی که حتما باید ثبت شود تغییر نوع شرکت می باشد

 

اما قبل از پرداختن به موضوع تغییر نوع شرکت بهتر است تا نکاتی را به شما متذکر شویم.قبل از ثبت شرکت خود بهتر است که با تمامی قوانین ثبت شرکت آشنایی پیدا کرده و حتما با یک موسسه حقوقی و یک وکیل متبحر مشورت نمایید. زیرا تغییر نوع شرکت و صورتجلسه تغییرات انرژی و وقت زیادی از شما می گیرد. با ید قبل از تغییر نوع شرکت رضایت تمامی شرکا و سهامداران اصلی را جلب نمایید.

از طرفی در برخی موارد منع قانونی برای تغییر نوع شرکت وجود دارد، از همین رو توصیه می شود تا با مشورت با یک فرد کارشناس و خبره متناسب با تعداد شرکا، سرمایه و هدف خود نوع شرکت را انتخاب نمایید تا کمتر نیاز به تغییر نوع شرکت پیدا شود.اما در هر صورت ممکن است که در طول زمان سرمایه ی شرکت شما و تعداد سهامداران اصلی افزایش یا کاهش پیدا کند و برای ارتقای عملکرد شرکت خود نیاز به تغییر نوع شرکت پیدا کنید. به همین سبب بهتر است تا با قوانین تغییر نوع شرکت آشنایی پیدا نمایید.

صورت جلسه تغییرات برای انجام کامل ثبت تغییرات امری اساسی است. صورت جلسه با اطلاعات موسسه و هیئت مدیره حاضر در جلسه شروع می شود و توضیحی در مورد تصمیمی که در حین جلسه اتخاذ شده، می دهد.

 

پیگیری صورتجلسه تغییرات

 

پیگیری صورتجلسه تغییرات برای هر کسی که اقدام به ثبت تغییرات کرده واجب است و لازم است که نحوه آن به تاجرانی که قصد پیگیری کار خود را دارند آموزش داده شود. البته پیگیری صورتجلسه تغییرات کاری آسان است و فقط باید کدی که سامانه برای پیگیری در اختیار شما می گذارد را نگهداری کنید و یا در صورت فراموش کردن یا از دست دادن آن نیز می توانید از لینک هایی که مختص این مشکل در سامانه وجود دارد، استفاده کنید.

ثبت تغییرات شرکت ها مراحل پیچیده و یا دشواری ندارد و اگر تاجر یا نماینده سهامداران یک کمپانی بتوانند دقت لازم را در کار ثبت به کار ببرند، می توانند کار ثبت تغییرات را به سرانجام برسانند اما گاهی وجود اشتباهات ساده و به دور از انتظاری باعث می شود که متقاضی نتواند درست و به موقع کار ثبت تغییرات را به پایان برساند پس داشتن نماینده ای با تجربه در امور حقوقی شرکت ها به تاجران اطمینان خاطر بیشتری می دهد. شرکت ثبت فوری به آدرس اینترنتی https://sabtorotbe.ir/ تجربیات خود در حوزه مسائل حقوقی ثبت تغییرات شرکت ها را در اختیار متقاضیان می گذارد و تاجرانی که تصمیم دارند از متخصص در این باره کمک بگیرند یا حداقل مشورت لازم را با متخصص داشته باشند می توانند به آدرس فیزیکی شرکت ثبت فوری مراجعه کنند یا از شماره های تماس استفاده کنند.

 

تنظیم صورتجلسه تغییرات شرکت

 

تنظیم صورتجلسه تغییرات شرکت باید ها و نبایدهایی دارد که در زمان آپلود صورتجلسه باید رعایت شوند و فقط در صورتی ثبت تغییرات شرکت ها موفق خواهد بود که این قوانین برای نوشتن صورتجلسه رعایت شود.

  1. شاید در نظر افرادی که مسائل حقوقی ثبت شرکت ها را نمی دانند مهم نباشد ولی اگر در صورتجلسه مشخص نکرده باشید که صورتجلسه مربوط به کدام جلسه است( با عدد مشخص کنید)؛ اشکالی بزرگ در کار شما است و باید صورتجلسه را دوباره تنظیم کنید.
  2. لازم که حتما مشخص شود که چه کسانی و با چه سمت هایی در جلسه گفته شده شرکت کرده اند.
  3. جزییات دقیق مربوط به جلسه باید بیان شوند. جلسه در کجا و در چه تاریخی انجام شده است. چه تصمیماتی در حین جلسه تغییرات شرکت گرفته شد و چرا. همینطور مقصود اصلی از برگزار شدن آن جلسه باید در صورتجلسه آورده شود و در نهایت تصمیم نهایی اعضای هیئت مدیره مبنی بر اینکه موضوع این جلسه در زمانی دیگری ادامه پیدا کند و یا خیر نیز برای صورتجلسه ای که به منظور ثبت تغییرات شرکت ها نوشته می شود، مهم است.

 

 

آگهی تغییرات شرکت
آگهی تغییرات شرکت

 

آگهی تغییرات شرکت

 

برای آگهی تغییرات شرکت و تبدیل شرکت ها به یکدیگر قانون در برخی موارد سکوت کرده و در برخی موارد نیز به صورت واضح امکان تبدیل شرکت ها به یکدیگر را بیان نموده است. شرکت هایی که تبدیل آن ها به یکدیگر مصوب شده است به قرار زیر می باشد:

  • طبق قانون اگر شما دارای شرکت سهامی عام باشید، می توانید این شرکت را به انواع شرکت ها از قبیل سهامی خاص، شرکت تضامنی، شرکت با مسئولیت محدود و غیره تبدیل نمایید.
  • اگر شما دارای یک شرکت سهامی خاص باشید طبق قانون فقط می توانید شرکت را به نوع سهامی عام تغییر دهید.
  • اگر شرکت شما از نوع تضامنی باشد می توانید آن را به یک شرکت سهامی تبدیل نمایید.

 

آگهی تغییرات شرکت ها باید در روزنامه رسمی چاپ شود تا ثبت تغییرات شرکت ها به طور رسمی کامل شود.

 

پیگیری آگهی تغییرات

پیگیری آگهی تغییرات شرکت هم به وسیله سامانه مورد نظر یعنی سامانه روزنامه رسمی به انجام می رسد.

 

آگهی تغییرات روزنامه رسمی
آگهی تغییرات روزنامه رسمی

 

آگهی تغییرات روزنامه رسمی

 

آگهی تغییرات روزنامه رسمی شرکت برای تبدیل شرکت با مسئولیت محدود به یک شرکت سهامی قانون خاصی وضع نگردیده است، اما اگر شما قصد تبدیل شرکت با مسئولیت محدود به یک شرکت با سهامی خاص و بالعکس را دارید می توانید از میانبرهای قانونی برای این نوع تغییر استفاده نمایید.

یکی از راه هایی که مشاوران حقوقی برای این نوع تغییر پیشنهاد می کنند این است که شما با مراجعه به سامانه ی ثبت شرکت ها یک شرکت سهامی خاص با نام خود ثبت نموده و سپس شرکت خود را که از نوع مسئولیت محدود می باشد را به عنوان یک شخص حقوقی سهامدار اصلی شرکت سهامی خاص خود نمایید.

آگهی تغییرات روزنامه رسمی به این معنی است که شرکت و سهامداران آن به صورت رسمی به عموم تغییرات درج شده در شرکت را اعلام می کنند و کار خود را از آن تاریخ با قوانین جدید شرکت پیش می برند. این کار چند مرحله دارد و فرد یا شرکت متقاضی باید مطمئن شود که کار خود را به طور کامل انجام داده است.

 

آگهی تغییرات شرکت

 

بیان شد که آگهی تغییرات شرکت برای اطلاع رسانی به عموم درباره ثبت تغییرات شرکت ها است.

این کار شامل مراحلی است که در ادامه توضیح داده شده اند.

  • سامانه لازم را یافته و ثبت نام خود را تکمیل کنید.
  • اطلاعات خود را سیو کنید و
  • آگهی خود را سفارش دهید.

 

تغییرات ثبت شرکتها

 

بعد از اینکه تصمیم به تغییر نوع شرکت و آگهی تغییرات روزنامه رسمی یا تغییرات ثبت شرکتها گرفتید و با مشورت مشاوران حقوقی نوع تغییر را طبق صلاح شرکت تعیین نمودید، یک مجمع عمومی فوق العاده تشکیل داده و رضایت اعضای مجمع را جلب نموده و سپس صورت جلسه ی مجمع را که تمامی صفحات آن توسط تمامی اعضای هیئت مدیره امضا شده است را به همراه مدارک تغییر نوع شرکت به اداره ی ثبت شرکت ها ارائه داده تا تمامی مراحل تغییرات شرکت و تغییرات ثبت شرکت ها به صورت رسمی و قانونی طی شود.

 

تغییرات آدرس شرکت

 

تغییرات آدرس شرکت با چند دلیل می تواند اتفاق بیفتد. بعضی مواقع دو کمپانی با هم ترکیب می شوند و در نتیجه مکان حداقل یکی از آن ها تغییر می کند( دفاتر را به محل شرکت دیگر یا یک محل جدید منتقل می کنند) و یا به علت مستاجر بودن مجبور به جابه جایی می شوند. ثبت تغییرات شرکت ها می تواند به علت پیشرفت شرکت و خرید دفتر بزرگتری نیز باشد.

 

تغییر اساسنامه شرکت

 

تغییر اساسنامه شرکت در طولانی مدت و با گذشت زمان اجتناب ناپذیر و حتمی می باشد. چون در فرض اول این حقیقت نهفته است که گاهی قوانین تجاری کشور با صلاحدید مقامات عوض می شوند و به طبع آن، اگر در اساسنامه شرکت مورد متناقضی وجود داشته باشد، مجبور به عوض کردن آن می شوند.

فرض دوم این است که قانون تغییری نکند هنوز ثبت تغییرات اساسنامه به عنوان بخشی از ثبت تغییرات شرکت ها اهمیت پیدا می کند. از آن جایی که شرکت های مختلف تجاری با گذشت زمان کار خود را گسترش می دهند و وارد افق های تازه ای از دنیای تجارت می شوند، تغییر روند و یا خم کردن قوانین محکم روزهای اول برای کسب سود بیشتر، موضوعی عادی به نظر می رسد. ولی اگر تاجران بخواهند برای وسعت دادن به تجارت خود تغییراتی ایجاد کنند مثلا یک یا دو قلم کالا به موضوع صادرات های اولیه اضافه شود، این تغییرات باید رسما و به صورت قانونی در اداره ثبت درج شوند.

 

 

گرفتن رتبه ، گرفتن گرید ، اخذ رتبه مشاور ، اخذ رتبه پیمانکار
گرفتن رتبه ، گرفتن گرید ، اخذ رتبه مشاور ، اخذ رتبه پیمانکار

 

برای مشاوره رایگان و تخصصی در زمینه ثبت تغییرات شرکت و ثبت برند با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

 

مشاوره رایگان